Booking.com

Friday, May 17

PULAU MABUL- MENGAMIT RINDU UNTUK BERKUNJUNG LAGI

Tiba-tiba hati ini dibalut rasa rindu pada Pulau Mabul. Kenangan 2 tahun lalu ketika berkunjung kesana bersama sahabat-sahabat tidak mungkin dapat dilupakan.  Walaupun sudah berlalu namun keindahan Mabul sentiasa dalam ingatan..............

Kami menginap di Scuba Jeff guesthouse masa kami pergi tahun 2010. Inilah guesthouse dia masa tue......sekarang nie dah di renovate menjadi lebih selesa dan besar.  Sesiapa yang berminat bolehlah ikut package abang Jeff Nie.....Berpatutan...untuk percutian budget macam kami ini saya syorkan www.scubajeffsipadan.com   100%.... tapi percutian budgetlah...kalau percutian mewah dean tak jamin.......


Ini depan ScubaJeff Guesthouse je....bila air surut boleh menapak sampai tengah-tengah laut.....bestnye!!!!

Seronok duduk kt sini...bukak tingkap je dah boleh tengok laut.....terjun laut pun boleh....

Permandangan depan guesthouse abang Jeff

Snookeling time...depan guesthouse pun dah cukup cantik........................ tapi ada 2 tempat yang lebih cantik akan di bawa untuk snookeling...dah tak ingatlah nama tempat dia...tapi betul2 awesome..






Lihatlah keindahannya....

Ingin ku kembali lagi ke sini...........

Suasana petang ketika matahari terbenam.......menikmatinya di hadapan guesthouse betul-betul mengasyiknya....

Meniti senja di Mabul................

Serious suka gambar ni macam lukisan..lepak2 sampai melihat matahari terbenam................

berlatarkan matahari terbenam.............dah boleh pose majalah magga...huhuhu...
 
 Malam  BBQ sambil mendengar alunan si pemetik guitar.............

Ikan-ikan yang fresh di jual oleh Bajau laut.....


Inilah abg Jeff ..tuan punya Scubajeff.........sedia melayan anda.....
Esoknya kami di bawa ke perkampungan Bajau Laut...........memberi kami peluang melihat kehidupan masyarakat Bajau laut. Kehidupan mereka yang bergantung hidup pada lautan sebagai sumber rezeki.....Kehidupan yang begitu damai tanpa perlu tersangkut dalam kesibukan, kesesakan di bandar tiap-tiap hari...

Nielah kehidupan mereka... bot-bot nielah juga rumah mereka........


Anak-anak riang bermain sesama sendiri...


Rumah-rumah di perkampungan Bajau Laut...tanpa TV, ASTRO.WIFI.....cukuplah begini...

Sampan-sampan untuk ke laut.....

Sedih...bila lihat mereka berebut nak ambik jajan dari kami.....kita bermewah-mewah mengejar kebendaan...

Inilah serba sikit jualan cenderahati bagi menampung kehidupan mereka

Banyak lagi gambar-gambar kenangan semasa di Pulau Mabul...Kami juga berpeluang melihat upacara perkahwinan masyarakat Bajau Laut...sungguh unik dan menarik...nantilah aku cari gambar-gambarnya dan buat entri pasal perkahwinan mereka........Insyaallah...



-------------------------MABUL.....AKU PASTI KEMBALI...................................

Tuesday, May 14

Satay Kajang Hj Samuri Damansara Uptown

11hb. Mei 2013
Kali ke 2 makan sate Kajang Hj Samuri di Damansara Uptown.  Kalau nak merasa Sate Hj Samuri yang dekat dengan rumah rasanye inilah tempatnya.  Banyak sebenarnya cawangan Sate Hj. samuri nie.. kat Shah Alam pun ada,,,, kat Kajang dah semestinya...

Jom kita tengok Sate Kajang Hj Samuri Damansara Uptown..........


Parking susah sikit ...anyway ada je parking cuma jauh sikit..


Nie dia dalamannya....sentiasa full......

kebetulan masa makan kat situ diorang baru lauching satay daging batang pinang (RM0.80 sebatang). Daging yang xda urat langsung...memanglah puashati makan...


Nielah kuah dan Nasi impit dia.. nak pedas tambah je cili banyak-banyak.
Selain dari satay,  makan lain pun ada...mee goreng, meehoon goreng, nasi goreng dan lain2.

Nak mencuba Sate Kajang Hj Samuri di Damansara Uptown inilah alamatnye :

No. 79,  Jalan 21/37
Damansara Uptown
Petaling Jaya
Tel  : 03-77105318
(berhampiran HSBC Bank dan sebelah Uptown Pharmacy)

Business Hours  : 11.00 am - 11.30 p.m everyday except Friday start at 3.00 pm.






Thursday, May 9

CORAT CORET BULAN MEI 2013

Macam-macam berlaku dalam bulan mei nie.. Ada yang gembira dan ada yang duka.......... apa-apapun hidup adalah suatu perjuangan,,,mesti reda atas ketentuannya...
  • Yang indah bulan mei ni..........My besday...aduh!!  dah tua-tua nak sambut besday??? Bukan nak sambut cuma nak mengingatkan diri....sebenarnya kau dah semakin tua...hehehe.....Aku x nak fikir sangat pasal usia kerana semua orang akan melaluinya.....patut fikir pasal amal ibadat kot............
    Next year elok potong pulut kuning nie........ apa2 pun syukur masih dapt kek lagi....

  • Bulan mei jugaklah Pilihanraya Umum ke 13  berlansung........Orang nie kutuk orang nie...orng tue kutuk orang nie...macam-macam ada...........nak buat macamana...masing-masing ada ideologi dan kefahamam masing-masing...ianya adalah hak anda....Aku pulak di beri tugas waktu pilihanraya jadi Perayu Undi....macam-macam bendalah dapat di lihat...Tapi yang nyata telus aje pilihanraya kali nie (satu mat bangla pun x nampak...kawasan akulah...kawasan korang walah hualam....)

    Awal pagi aku dah beratur...sampai 1 1/2 jam beratur baru dapat mengundi
     
    nak jugak interprim..jari gemuk nie...saja nak tunjuk dakwat nie masih ada walaupun dah 3 hari duk buat kerja rumah basuh pinggan mangkuk...
Dah lah cite pilihanraya.... dah bosankan....hehehe..

  • Bulan Mei nie jugak ada satu kegembiraan bagi seorang ibu..... lagi sorang anak kesayanganku nak grate...tak sabar nak menghadiri konvo dia...Sebagai seorang ibu ..nielah hadiah yang paling indah..........


Wahai anak-nak bangsaku.....kaulah harapan negara..janganlah di persiakan harapan keluarga , negara dan ugama
Cerita banyak-banyak pun tak guna....kalu kita rela dijajah lagi sekali............(nanti orang kata aku politikkan nie pulak)....No..no..no...  sebenarnya nak ingatkan sahaja ...apakah kita semua rela Uitm di bukak kepada bangsa lain???? Apakah anak-anak melayu sudah bersedia untuk berjuang tanpa bantuan???  korang fikirlah sendiri wahai anak-anak ku????  Dah..dah.. jangan emo...jangan emo....STOP!!!!

  • Bulan Mei nie juga Besday My Hubby,  tengah cari-cari tempat nak belanja makan...dah lebih 26 tahun bersama,  rasanya masa berlalu begitu pantas...banyak suka duka kita harungi bersama..dari hanya memiliki sebuah motor buruk (itupun bapak bagi pinjam) sampai memiliki rumah, kereta (walaupun bukan rumah mewah atau kereta mewah) tapi aku amat bersyukur....apalagi aku nak???  Keamanan....aku rasa inilah yang aku nak di bumi Malaysia nie,  sebab bila aman kita pun senang nak cari rezeki....melalutlak aku nie...

nielah orang yang banyak bersabar dengan perangai aku........


Bulan Mei ...oh bulan Mei.....sebenarnya  bulan apa pun sama je ............Aku hanya nak hari-hariku di penuhi dengan kegembiran...................Wassalam.





KEJUTAN - ASMARA PENCHALA

 Tanggal 2 May...adalah hari lahirku..ianya sungguh bermakna bila mendapat kejutan dari orang-orang tersayang..tapi memang ada kisah lucu di sebaliknya.....sebenarnya aku tak kisahpun tentang tarikh ini cukuplah sekadar dengan ucapan.....tapi nampaknya anak2 dan mr hubby memang nak kenakan aku..


Sweet 16 konon....dah tua pun merajuk lagi...

Tanggal tersebut  semua orang buat tak tahu je,  tak ada kek,  tak ada makan malam...sedih2.. rupanya dorang semua dah planning baik2 nak buat surprise.......Memang betul2 menjadi anak-beranak nie berpakat.... 2 hari lepas tue barulah dorang kenakan aku....takpa..ada hari mesti di balas...huhuhu..
Dulu rasanya tempat nie nama dia BORA ASMARA..adek beradek BORA OMBAK..
Apa-apa pun terimakasih kerana kasih sayang korang.....


 Sebenarnya nak lepak sini..Tapi hujan.........

Patutnya pun ada live band tetapi hujan di rehatkan....rugi2.....



Menu dia bolehlah tahan...yang penting sedap...

Dah tua dah........

Bukannya hadiah mahal-mahal yang di minta...cukuplah sekadar kasih sayang dari yang tersayang....

muah...muah...muah.......sayang semua.......

MUZIUM-MUZIUM BERSEJARAH DI NEGERI SELANGOR

Assalamulaikum dan Hi Semua. Korang semua buat apa waktu-waktu cuti hujung minggu?  Janganlah asyik balik Kampung aje...sekali sekala luangk...