Skip to main content

KLEENSO KILLS GERMS DISINFECTANT - Cecair Pembasmi Kuman Untuk Kesejahteraan Seisi Keluarga

Asssalamulaikum dan salam sejahtera semua.

Dunia telah  di kejutkan dengan penularan wabak Covid 19 dan  negara kita telah mengumumkan perlaksanan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020.  Semua dari kita terpaksa  melalui PKP selama hampir 3 bulan.  Keadaan ini adalah satu tempoh yang amat perit dan sukar yang terpaksa kita lalui. Kini kita boleh menarik nafas lega sedikit kerana angka penurunan kes yang di jangkiti telah menurun kepada satu angka tapi dalam pada itu janganlah kita leka dan alpa kerana jika kita leka kita mungkin di landa gelombang penularan yang lebih teruk.
Jadi,  kita kenalah selalu berwaspada dan mengamalkan kebersihan kendiri selalu dengan sentiasa menjaga penjarakkan sosial,  sentiasa membasuh tangan dengan sabun dan santizer, memakai face mask dan pendek kata sentiasa mengikuti SOP yang di tetapkan oleh kerajaan.

Dirumah pula kita kenalah sentiasa titik beratkan kebersihan,  pastikan rumah kita sentiasa bersih  dan kita perlu selalu membersihkan tempat-tempat yang kerap di sentuh seperti tombol pintu, lantai, perkakas dapur,  meja makan, tandas dan tempat -tempat yang kerap digunakan  dengan cecair pembasmi kuman.

Kleenso Kills Germs Disinfectant - Pembasmi kuman dan kotoran


Di sini Kak mid nak share dengan korang  produk yang k mid guna untuk memastikan kebersihan di rumah iaitu Kleenso Kill Germs Disinfectant.
Kenapa k mid jenama ini...bukan jenama lain ???
Jawapannya ialah :
Kleenso Kills Germs Disinfectant ini menggunakan Benzalkonium Chloride,  iaitu sebatian kimia yang terbukti sangat berkesan  terhadap bakteria seperti E.Coli, Salminella, Listeria dan lain-lain virus yang menyebabkan penyakit campak,  influenza dan rabies.  Benzalkonium Chloride digunakan sebagai bahan aktif dalam pembersihan permukaan yang digunakan oleh jenama komersial di seluruh dunia.

Kleenso Kills Germs Disinfectant ini didatangkan dengan 2 size iaitu 500ml dan 4 liter.  Bagi saiz 500ml disediakan dengan penyembur,  jadi amat mudah kita sembur-sembur dan lap aje. Harga pun amat-amat berpatutan.

Yang paling  penting,  Kleenso Kills Germs Disinfectant juga bebas alkohol dan terbukti membunuh 99.9% kuman dan bakteria.
4 liter dan 500ml
                                                               


Cara-cara penggunaannya :-

# Pembersihan Umum
Semburkan Kleenso Kills Germs Disinfectant secara langsung di permukaan yang hendak dibersihkan atau sembur pada kain atau span.  Biarkan permukaan yang telah disembur selama 10 minit,  kemudian kain kembap yang bersih.

Elakkan penggunaan spray ini di permukaan varnis,  aluminium atau soft vinyl.  Jika ingin digunakan pada permukaan cat,  disarankan permukaan kecil cat harus di uji dahulu.

 #Untuk Permukaan Yang berkaitan  Dengan Makanan
Sembur atau sapukan Kleenso Kills Germs Disinfectant ke atas kain atau span,  kemudian bilas permukaan dengan air.

 #Kebersihan Lantai
Campurkan 1 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant dengan 4 liter air dan kemudian bolehlah digunakan untuk mengemop lantai.


#Tandas
Masukkan 1/2 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant  ke dalam mangkuk tandas,  berus sekeliling mangkuk tandas kemudian baru di flush.


#Bagi Barangan Berasaskan Kain
 Tuangkan 2 penutup Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam  2 litre air.  Rendamkan kain dalam larutan tersebut selama 3 minit,  kemudian bilas dengan air dan terus di jemur hingga kering  

Tombol pintu -salah satu tempat yg k mid selalu sembur dan lap

Bila terima bungkusan pun k mid selalu semburkan dulu.



Pada yang berminat nak mencuba Kleenso Kills Germs Disinfectant ini,   ianya boleh didapati didapati di pasaraya tempatan seperti Parkson, Mr,Diy, TF Mart dan family Store.

Lebih senang beli aja secara online di Kleenso Online store :-

Untuk keterangan lanjut dan tentang produk seta promosi Kleenso  :-
Website   : 

Facebook :



Marilah kita sama-sama menjaga kebersihan diri, keluarga dan persekitaran insyallah kita akan bebas dari penyakit yang membahaya.

Salam sayang,








Comments

  1. Rawlins guna Kleenso nie pejabat untuk bersihkan permukaan tempat kerja - terutama masa baru basuk opis selepas 3 bulan MCO aritu kan. Memang sangat-sangat membantu!

    ReplyDelete
  2. Zaman-zaman covid-19 ni memang penting kena ada cecair ke spray ke untuk basmi uman. Tak boleh bergantung hand sanitizer je semata-mata.

    ReplyDelete
  3. Good info. Bagus ada di dalam rumah dan mudah dibawa ke mana mana saja.

    ReplyDelete
  4. Sejak sejak wabak covid19 ni, makin ramai yg sedar kepentingan kebersihan dan kena selalu disinfect ni kan

    ReplyDelete
  5. Bagus ni, Lin dah pakai habis sebotol dah, suka guna time cuci dapur selepas masak..kadang sampai ke bilik tidur semua pun Lin guna hehehe

    ReplyDelete
  6. I am using Kleenso Kills Germs Disinfectant too. good to keep one in office one in home to kill all germs

    ReplyDelete
  7. Liez sukanpakai kleenso kills germ ni.. sbb senang dan selamat digunakan utk kegunaan dalam rumah..yg penting bakteria dan kekotoran boleh dihapuskan

    ReplyDelete
  8. bagus jugak ada produk mcmni, dapat protect diri kita. Llgi covid ni kan hee

    ReplyDelete
  9. Ramai juga ya yang gunakan jenama Kleenso ni... kalau rumah yang ada budak budak, saya rasa paling penting benda ni sebab diorang touch mana mana je dalam rumah tu kan. Tapi, tak ada budak pun, kena juga pembasmi kuman ni.

    ReplyDelete
  10. Iza suka yang jenjs spray macam ni. Senang nak guna especially kat tempat2 yang anak selalu pergi. Kadang kalau keluar pun iza suka bawak yang jenis spray. Apa2 spray je. Boleh beli la brand ni pulak nanti.

    ReplyDelete
  11. Iza suka yang jenjs spray macam ni. Senang nak guna especially kat tempat2 yang anak selalu pergi. Kadang kalau keluar pun iza suka bawak yang jenis spray. Apa2 spray je. Boleh beli la brand ni pulak nanti.

    ReplyDelete
  12. Wahhh Kleenso dah ada disinfectant spray lah. Kalau mencuci memang suka produk Kleenso sebab berkesan! Sekarang dah boleh tambah satu lagi untuk rasa selamat dari bakteria

    ReplyDelete
  13. Kita suka guna jenama klenso. Berkesan dan harga pun mampu beli.

    ReplyDelete

Post a Comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

PERCUTIAN 2HARI 1MALAM DI LOST WORLD OF TAMBUN

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Minggu nie nak pergi mana pulak? .  K mied rasa nak berehat aje di rumah setelah dari hari raya aidil adha hari tue hingga sekarang asyik berjalan jer ..bermula melaka, kemudian batam, lepas tue hatyai. Ingat-ingat dapatlah rest kejap....tapi hahaha..anak-anak ajak pula ke Lost World of Tambun . K mied pulak pantang diajak...cepat benar bertenaga ..huhuhu🥰🥰 Bukan senang anak bujang nak ikut jejalan dgn mama dia..kali ini ikut pulak..alhamdulillah 🤲 Taman tema ini berkeluasan  40 ekar, Ianya dibuka kepada pengunjung pada 11 November 2004 . Selain ada Taman Tema Air,  ada 7 taman tema lain yang menyeronokkan iaitu : Lost Water Park Lost World Amusement Park Lost World Hot Springs & Spa Lost World Tiger Valley Lost World Petting Zoo Lost World Tin Valley Lost World Adventure Park Check harga dulu...kitaorg beli online je Kami mulakan perjalanan dari rumah di Selangor kira-kira pukul 8.30 pagi dan sampai ke Lost World of Tambun sekitar 11.30 pag