Skip to main content

COSMODERM Vitamin E dan Tea Tree Oil Membantu Kulit Yang Bermasaalah dan Berjerawat

 Assalamulaikum dan salam sejahtera semua.

Harapan k mid semoga kita semua sihat dan dilindungi dari ancaman Covid-19.  Walaupun memang stress terpaksa berkurung di rumah dan tidak boleh ke mana-mana,  kesihatan kita dan orang di sekeliling kita harus diutamakan. Marilah kita mangamalkan SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan disamping  itu kita sama-sama mengamalkan gaya hidup sihat.

Dari  segi kesihatan tubuh badan,  bolehlah kita bersenam di rumah saje,  menjaga pemakanan yg seimbang,  berkebun dan sebagainya.
Bagaimana dengan kesihatan kulit pula,  aspek ini pun kita tidak boleh ambil mudah.  Kita perlu menjaganya walaupun banyak menghabiskan masa di rumah di kala masalah pandemik melanda sekarang nie.
Disini k mid ingin berkongsi produk penjagaan kulit dari COSMODERM. Mungkin ramai yang telah mencuba dan mengetahui Rangkaian produk penjagaan kulit dari Cosmoderm tapi kali ini k mid nak kongsikan ialah Vitamin E dan Tea Tree Oil.
Kedua-dua produk ini sudah lama berada di pasaran tetapi kini di beri suntikkan dan wajah baru yang lebih menarik.

COSMODERM Vitamin E dan Tea Tree Oil berwajah baru

Fungsi daan kebaikkannya masih sama iaitu untuk para lelaki dan wanita yang mempunyai masalah kulit wajah yang berminyak,  berjerawat serta membantu mengurangkan parut-parut jerawat. Menjadikan kulit kelihatan lebih muda, anjal dan berseri.

COSMODERM Vitamin E Series -Moisture and Revive

#YouTurnBeauty

 * Vitamin E  Facial Cleansing Foam

 

Buih pembersih yang mengandungi ramuan seperti  Chamomile,  lemon dan Vitamin E Rosehip Oil serta diperkaya dengan antioksidan untuk membersihkan minyak dan kotoran tanpa mengeringkan permukaan kulit wajah.

Cara penggunaanya :

Picit sedikit dari tiub,  letakkan di tapak tangan yang lembab,  gosok hingga berbuih di permukaan kulit wajah,  usap secara lembut dan sekala,  kemudian di bilas hingga bersih.

* Vitamin E Bi Phased Toning Essense.

Toner Essense ini adalah kombinasi minyak dan air terdiri daripada 2000 I-U Vitamin E dan Vitamin B5 yang dapat menenangkan dan melindungi kulit dari Sinaran  UV dan persekitaran yang merbahaya. Ia juga dapat membantu menyeimbangkan mikrobiota kulit dan mengimbangkan semula tona kulit yang tak sekata dan mencerahkan kulit wajah. Ianya juga akan menjadikan kulit terhidrat sepanjang hari.

Vitamin E  di dalamnya bertindak  sebagai antioksidan yang melindungi kulit dari kerosakan oksidatif kulit dengan melawan radikal bebas serta berfungsi sebagai pelembap dan membantu peremajaan kulit.

 Cara penggunaannya  :

Selepas  penggunaan toner,  sapukan toning Essense ke muka  dan urut perlahan-lahan sehingga ianya meresap.

Untuk mendapat kulit yang cantik, tanpa parut dan tidak kusam ikuti 4 langkah di bawah ini.

Langkah 1 :  Guna CosmodermVitamin E Facial Cleaning Foam untuk membersih kotoran , minyak dan sebagainya.

Langkah 2 : Sapukan CosmodermVitamin E Refining Toning Lotion dengan menggunakan kapas di muka membersih dengan mendalam serta membuang sel-sel mati.

Langkah 3 : Sapu dan urut dengan perlahan CosmodermVitamin E Bi Phased Toning Essense untuk melembapkan kulit kering  dan memudarkan parut serius. 

Langkah 4 :  Gunakan Cosmoderm E 3000 I.U Renewal Moisturiser sebagai pelembap yang kaya dengan antioksidan untuk melindungi dan menyihatkan kulit,  anti-penuan dan memudarkan parut.

Cosmoderm Tea Tree Oil Series - Oily and Acne Free

#ControlAcneDelete

*Cosmoderm Tea Tree Oil Control Facial Cleanser

Krim pembersih muka ini dapat membantu menghilangkan minyak,  kotoran, membersihkan pori tersumbat dan mengawal kegatalan kulit serta mengurangkan jerawat.

Cara kegunaannya  :

Picit sedikit dari tiub,  letakkan di tapak tangan yang lembap,  gosok hingga berbuih di permukaan kulit wajah,  usap secara lembut dan sekala,  kemudian di bilas hingga bersih.


*Cosmoderm Tea Tree Oil Refining Oil Control Serum

TTO Refining Oil Control Serum ini mengandungi ekstrak buah yang bertindak mengawal lebihan minyak di wajah.   Ia juga dapat membantu mengurangkan jerawat  dan mengurangkan bintik-bintik hitam dan bintik-bintik putih serta menghalangkan liang pori dari tersumbat.

Cara penggunaannya  :

Selepas penggunaan toner,  sapukan Serum ini ke wajah dan urut perlahan-lahan hingga ianya meresap ke dalam kulit.

Guna 4 langkah ini untuk mengawal Jerawat dalam masa 3 hari.

Langkah 1  :  Guna Cosmoderm Tea Tree Oil Control Facial Cleanser untuk membersih wajah daripada minyak, kotoran dan juga untuk mengecutkan jerawat.

Langkah 2 :  Tuang ke atas kapas Cosmoderm Tea Tree Clarifying Face Toner  untuk membantu merawat jerawat.

Langkah 3 : Guna Cosmoderm Tea Tree Oil Refining Oil Control Serum untuk mengawal pengeluaran minyak berlebihan dan mengembalikan lembapan semulajadi kulit.

Langkah 4 : Guna Cosmoderm Tea Tree Oil Day & Night Moisturiser iaitu pelembap berasaskan air sebagai  asas mekap atau Sunscreen Protectionterhadap sinaran UVA dan UVB yang merosak dan mengelapkan kulit.
 

Bagaimana nak dapatkan Produk Cosmoderm ?

Produk Cosmoderm boleh didapati di semua farmasi dan lagi senang boleh beli secara online di Shopee dengan harga yang mampu milik. Cosmoderm Official

Untuk info lanjut boleh layari  : https://www.cosmoderm.com.my/
#Cosmoderm
#TeamOfCosmoderm
#YouTurnBeauty
#ControlAcneDelete
 
 

  
 Salam sayang,


Comments

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

PERCUTIAN 2HARI 1MALAM DI LOST WORLD OF TAMBUN

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Minggu nie nak pergi mana pulak? .  K mied rasa nak berehat aje di rumah setelah dari hari raya aidil adha hari tue hingga sekarang asyik berjalan jer ..bermula melaka, kemudian batam, lepas tue hatyai. Ingat-ingat dapatlah rest kejap....tapi hahaha..anak-anak ajak pula ke Lost World of Tambun . K mied pulak pantang diajak...cepat benar bertenaga ..huhuhu🥰🥰 Bukan senang anak bujang nak ikut jejalan dgn mama dia..kali ini ikut pulak..alhamdulillah 🤲 Taman tema ini berkeluasan  40 ekar, Ianya dibuka kepada pengunjung pada 11 November 2004 . Selain ada Taman Tema Air,  ada 7 taman tema lain yang menyeronokkan iaitu : Lost Water Park Lost World Amusement Park Lost World Hot Springs & Spa Lost World Tiger Valley Lost World Petting Zoo Lost World Tin Valley Lost World Adventure Park Check harga dulu...kitaorg beli online je Kami mulakan perjalanan dari rumah di Selangor kira-kira pukul 8.30 pagi dan sampai ke Lost World of Tambun sekitar 11.30 pag