Skip to main content

Bustel Klebang, Melaka

Assalamulaikum.....
Hari ini k mid nak tulis tentang penginapan k mid yang lain sikit....iaitu BUSTEL (CHALET BUS +HOTEL).
Terletak di Dataran 1 Malaysia, Pantai Kelebang, Melaka.

Mula-mula kawan k mid bagitau mengenai bustel nie,  rasa terpegun jugak....bagus jugak di Melaka ada kelainan seperti nie... bustel nie pun  baru jer di buka iaitu klu tak silap k mid pada bulan Jun 2014.
 Kebetulan pulak nak hantar hero belajar di Seremban...apa lagi lajak2lah ke Melaka.....bole makan Asam Pedas sekali....huhuhu...




Sesiapa berminat nak booking bustel bolelah dail no tue ya..


Ini pejabat dia.....k mid hari tue direct aje kat sini....sebab bukan hujung minggu jadi adalah kekosongan, itupun nasib ada sebuah bas jer yang kosong

K mid booked 1 bas nie....ada 2 bilik...satu depan satu belakang
Harga bustel nie tak lah mahal pun.....range harganya diantara rm80- rm150 sebilik.

inilah biliknya,  ada TV ...ada petisejuk...oklah...cuma tinggi sikit tangga nak naik bas nie.....hehehe


dating2 dgn cik abg kt sini...depan tue pantai dan kedai makan dalam bas...best u!!!


Inilah kawasan sekitar...pokok pun x berapa besar lagi


Malamnya bole bersantai kat tepi laut atau kat padang yang luas di situ

Begitulah penginapan semalam k mid dan anak2 di Bustel.  Asyik2 di Hotel biasa boring gak kan...jadi cuba2lah bustel nie......

BYE



With luv,

Comments

  1. selamat malam..syira singgah sini..hehe..jom baca entry baru di blog syira :D

    ReplyDelete
  2. Thanks Syira....insyallah singgah

    ReplyDelete

Post a Comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

APA YANG MENARIK DI LALAPORT BUKIT BINTANG CITY CENTRE(BBCC)

  Assalamualaikum dan salam sejahtera Baru-baru ini kak mied berpeluang mengikuti Famtrip ke Lalaport BBCC bersama pemandu-pemandu pelancong. Peluang ini membuat kak mied rasa teruja sebab kak mied belum sekali pun menjejakkan kaki ke sini walaupun Lalaport BBCC telah dibuka sejak Januari 2022 . Terletak di tengah-tengah Bandar, kawasan Bukit Bintang. Lokasi dahulunya adalah tapak Penjara Pudu yang terkenal.  Bagi generasi sekarang mungkin mereka tidak melihat atau mengetahui tentang kewujudan  Penjara Pudu namun pintu masuk atau pintu gerbang Penjara Pudu masih dikekalkan sebagai tinggalan sejarah lalu.   Mall ini mengenengahkan konsep " Modern Simplicity" yang sinonim dengan tradisi Jepun dengan gabungan fasiliti komersial, pejabat , kediaman, hotel dan lain-lain. Merupakan fasiliti luar negara yang pertama di  Asia Tenggara oleh Mitsui Fudosan Co. Ltd.(Mitsui Fudosan) .  Terdapat 400 kedai untuk penyewaaan di Mall ini,  serta penampilan kedai-kedai jenama-jenama terkenal