Skip to main content

TERAPI GARAM PERTAMA DI MALAYSIA :Iswanah Beauty and Wellness tawar Himalayan Salt Therapy sebagai ‘healing’ dan rawatan alternatif kepada penjagaan peribadi dan masalah kesihatan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Menjadi yang pertama seumpamanya di Malaysia, Iswanah wellness adalah pusat rawatan bagi terapi garam himalaya yang bertapak di Batu Caves.

Garam Himalaya ialah garam batu (halit) yang dilombong dari wilayah Punjab di Pakistan. 
Garam, yang selalunya mempunyai warna merah jambu kerana mineral surih, digunakan terutamanya sebagai bahan tambahan makanan untuk menggantikan garam meja yang ditapis tetapi juga digunakan untuk memasak dan persembahan makanan, lampu hiasan dan rawatan spa.
Pembentukan geologi ini terdiri daripada halit kristal yang diselingi dengan garam potash, dilapisi oleh marl gipsiferus dan dilapisi dengan lapisan gipsum dan dolomit dengan jahitan jarang syal minyak yang terkumpul antara 600 dan 540 juta tahun dahulu
Lapisan ini dan batuan enapan Cambrian hingga Eosen di atasnya didorong ke arah selatan ke atas batuan enapan yang lebih muda, dan terhakis untuk mewujudkan Julat Garam.
Himalayan Salt Therapy pula ialah apabila zarah negatif terion dengan tenaga kinetik tinggi dan digabungkan dengan garam di seluruh bilik; sekaligus iklim mikro yang kaya garam dicipta.
Ini adalah sama seperti suasana yang diwujudkan di lombong garam Eropah lama 
dahulu. Pelombong yang bekerja di gua garam didapati mempunyai risiko yang lebih rendah daripada mendapat masalah pernafasan, dan sambungan itu dibuat!
Sebuah bilik garam terapeutik “ruang” yang mengandungi sejumlah besar garam Laut Mati boleh dilihat di atas lantai dan dinding ke dinding. Selain itu, ia mempunyai garam kering penjana aerosol khas yang paip dihancurkan zarah garam pharma gred ke udara yang disedut dengan selamat semasa sesi Dewan garam.

Statistik Kajian HIMALAYAN SALT THERAPY!
Kajian 2014 yang diterbitkan dalam jurnal Allergologia et Immunopathologia 
mendapati bahawa haloterapi berkesan dalam mengurangkan kekerapan dan dan keterukkan serangan asma pada kanak-kanak.
Kajian 2015 yang diterbitkan dalam jurnal International Journal of Chronic 
Obstructive Pulmonary Disease mendapati bahawa haloterapi meningkatkan fungsi 
paru-paru dan kualiti hidup pada pesakit COPD.
Kajian 2016 yang diterbitkan dalam jurnal Pediatrics mendapati bahawa haloterapi 
berkesan dalam mengurangkan keterukan rinitis alahan (demam hay) pada kanakkanak.
Kajian 2017 yang diterbitkan dalam jurnal Dermatology and Therapy mendapati 
bahawa haloterapi berkesan dalam memperbaiki gejala ekzema pada kanak-kanak.
Kajian 2018 yang diterbitkan dalam jurnal Complementary Therapies in Medicine 
mendapati bahawa haloterapi berkesan dalam mengurangkan tahap tekanan dan 
kebimbangan pada orang dewasa
Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa terapi bilik garam Himalaya bukanlah ubat 
untuk sebarang keadaan perubatan. Ia harus digunakan sebagai rawatan pelengkap bersama-sama dengan penjagaan perubatan standard.

Kelebihan HIMALAYAN SALT THERAPY!
Terdapat semakin banyak bukti klinikal tentang keberkesanan terapi bilik garam Himalaya, 
juga dikenali sebagai haloterapi, untuk pelbagai keadaan, termasuk:
Keadaan pernafasan: Terapi garam telah terbukti berkesan dalam melegakan 
simptom dan meningkatkan fungsi paru-paru pada penghidap asma, penyakit 
pulmonari obstruktif kronik (COPD), bronkitis, sinusitis, dan keadaan pernafasan lain.
Keadaan kulit: Terapi garam juga telah terbukti bermanfaat untuk keadaan kulit 
seperti ekzema, psoriasis, dan jerawat.
Tekanan dan kebimbangan: Terapi garam telah ditunjukkan dapat mengurangkan 
tahap tekanan dan kebimbangan, serta meningkatkan mood dan kualiti tidur.

Iswanah Beauty And Wellness ditubuhkan untuk kecantikan organik dan semulajadi kepada pelanggan serta terapi garam himalaya bagi kesejahteraan bersama dan kualiti hidup yang lebih baik. Jangan biarkan kesakitan membelenggu diri anda.

Silakan berkunjung ke Iswanah Beauty and Wellness, pelbagai promosi menarik disediakan.
ALAMAT:
Lot 8-1 Plaza Makmur,
Jalan Batu Caves,
Taman Batu Caves,
68100 Batu Caves, Selangor
Tel: 6019-900 7915
Email : iswanahbeautyandwellness@gmail.com 


Salam sayang,

Comments

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

PERCUTIAN 2HARI 1MALAM DI LOST WORLD OF TAMBUN

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Minggu nie nak pergi mana pulak? .  K mied rasa nak berehat aje di rumah setelah dari hari raya aidil adha hari tue hingga sekarang asyik berjalan jer ..bermula melaka, kemudian batam, lepas tue hatyai. Ingat-ingat dapatlah rest kejap....tapi hahaha..anak-anak ajak pula ke Lost World of Tambun . K mied pulak pantang diajak...cepat benar bertenaga ..huhuhu🥰🥰 Bukan senang anak bujang nak ikut jejalan dgn mama dia..kali ini ikut pulak..alhamdulillah 🤲 Taman tema ini berkeluasan  40 ekar, Ianya dibuka kepada pengunjung pada 11 November 2004 . Selain ada Taman Tema Air,  ada 7 taman tema lain yang menyeronokkan iaitu : Lost Water Park Lost World Amusement Park Lost World Hot Springs & Spa Lost World Tiger Valley Lost World Petting Zoo Lost World Tin Valley Lost World Adventure Park Check harga dulu...kitaorg beli online je Kami mulakan perjalanan dari rumah di Selangor kira-kira pukul 8.30 pagi dan sampai ke Lost World of Tambun sekitar 11.30 pag