Booking.com

Friday, August 10

ONDE-ONDE (BUAH MELAKA)

Salam 21 Ramadan
Baru berkesempatan nak buat entry untuk juadah berbuka puasa.  Sebenarnya ada jugak kueh-mueh yang dibuat sendiri tapi kerana kelam-kabut tak sempat nak dirakam. Ini je yang sempat nak di buat entry sebab kueh nie memang satu kemestian di buat untuk berbuka... kegemaran anak-anak terutamanya si adek..beli kat bazaar tak puas sebab gula dia sikitlah...mahal sangatlah...macam-macam alasan semata-mata nakkan mak dia buat.  Kueh ni memang senang sangat, beli rasa tak berbaloi...

Inilah hasil nye...



Bahan-bahannya
Tepung pulut
Gula melaka
Sedikit kelapa




Bahan-bahannya
Tepung Pulut
Gula Melaka
Kelapa
Daun Pandan


Senangkan..SELAMAT MENCUBA


No comments:

Post a comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

SEHARI DI SELANGOR...jom kita ke SEPANG!!

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera semua. Alhamdulillah... kita semua dah boleh melancong...tapi dalam negeri aje dulu ya.. tak mengapa a...