Booking.com

Thursday, October 17

PERCUTIAN KELUARGA DI HATYAI/SONGKLA (Part 1)

Tarikh :  11 Oktober - 14 Oktober 2013
Kami sekeluarga sebenarnya berpakat nak melawat Pak Long yang sakit di Padang besar,  Perlis. Dah beberapa bulan dia sakit,  jadi bila anak-anak dapat bersama maka bermulalah perjalanan kami ke utara Semenanjung.....


9.30 mlm (11 okt)- kami memulakan perjalanan dari rumah melalui Lebuhraua Utara Selatan.  Perjalanan berjalan lancar,  walaupun di khuatiri lebuhraya akan sesak maklumlah mungkin ramai akan mengambil cuti pada hari Isnin sebab raya Aidil Adha jatuh pada hari Selasa. Kami hanya berhenti sekejap di perhentian Tapah untuk minum dan ke Tandas.

2.30 pagi - sampai di perhentian Juru - itu maknanya dah nak sampai Penang....pemandu-pemandu semua dah mengantuk...kelopak mata dah tak boleh di angkat??? apalagi tidur dalam kereta.........kroh..kroh...kroh.....

6.30 pagi - bangun (lama gak tidur dalam kereta)...pergi tandas basuh muka.....amboi2...detail sungguh entry nie...sebenarnya nak cerita sikit pasal kejadian di tol Juru nie... Kami di kejutkan dengan keadaan seorang pakcik yang memang duduk kat kerusi berhampiran aku..Aku nampak pakcik nie batuk2..aku ingatkan dia sejuklah...naik motor pagi2...berhenti rehat sekejap.....tiba2 dok rehat2 tue terus terkulai atas pangkin depan tandas........

Masa gambar ni di ambil..aku rasa pakcik ni macam dah x da tapi ada yang dengar paramedic ckp tinggal nyawa2 ikan.....
Selepas ambulan datang,  kami pun meneruskan perjalanan kami....entahlah...tidak diketahui samaada pakcik nie masih panjang umur ke tidak...apa2 pun aku doakan yang terbaik untuk pakcik nie...

Dan sampai pun Kuala Sanglang..........huhuhu

Cari dulu sarapan...yang paling aku suka kat Perlis nie...kueh2 dan makanan dia murah2..nasi lemak nie tetap RM1...makan nasi lemak dgn coke botol...tak..tak...aku saja nak ambik gambar botol coke nie...dah x nampak kt KL...


Persinggahan kami dah sampai,  Simpat Empat Kuala Perlis............berehat sekejap petang nanti nak merayap kat Padang Besar...............


Dah sampai dah padang besar,  aku tetap dengan laksa...mulanya nak pekena laksa Kuala Perlis...tak palah laksa Padang Besar pun ok gak.....


Motif sebenarnya bukan nak tunjuk gambar nie....cuba tengok belakang tue...tulah sempadan Thailand..rumah PakLong sebelah jalan je....nak panjat gi Thailand pun boleh...kalau berani lah......

Awal plan nak masuk ke Hat Yai melalui Padang Besar tapi akhirnya tukar fikiran bila semua orang nak balik semula ke Simpang Empat untuk tidur........jadi esoknya bermulalah perjalanan ke Hatyai bukan melaui Padang besar tapi melalui Bukiit Kayu Hitam......Nanti aku ceritakan cara-cara membawa kereta ke Hatyai............Good Night.......

With love,
miedajaz




No comments:

Post a comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

KLEENSO KILLS GERMS DISINFECTANT - Cecair Pembasmi Kuman Untuk Kesejahteraan Seisi Keluarga

Asssalamulaikum dan salam sejahtera semua. Dunia telah  di kejutkan dengan penularan wabak Covid 19 dan  negara kita telah mengumumkan pe...