Booking.com

Monday, November 25

Cara-cara memasak DADIH

Assalamualaikum semua..
Rasa-rasa teringin nak makan dadihlah....alah..nanti orang cakap ..apalah dadih yang senang nie pun nak buat entry...suka hati akulah...kan..kan..klu sesiapa nak buat ikut aku,  silalah..
Aku memang suka buat dadih, lepas tue letak dalam petisejuk...anak-anak pun suka..Dorang nie pelik sikit...tak suka agar2 tapi suka dadih....jadi buatlah untuk  kudap-kudapan dorang.. Yang penting senang dan sedap untuk di nikmati....

  • Mula-mula belilah serbuk dadih dulu ye!! Ada macam2 perisa...ada coklat, strawberry, maggo, lychee  dan lain.lain lagi


Serbuk dadih ada berjenis.jenis...aku suka yang ini..ada lagi satu jenis yang ok tapi sorrylah...xda pula dalam simpanan
  •  Gula dan susu cair juga
 


  •  Bekas dadih jangan lupa jugak
 
 
  •  Nata de Coco nie additional.  klu tak letak pun ok jugak...tapi klu letak lagi sedap..
 Sekarang aku nak bagi tahu cara penyediaan nye :

  1. Mendidihkan 3000 ml air bersama 100gm gula dan 400ml susu cair
  2. Bila mendidih padamkan air dan kacau perlahan-lahan selama 5 minit
  3. Masukkan kandungan serbuk dadih itu tadi dan kacau sampai rata , jangan sampai berketul-ketul.
  4. Lepas tu tuangkan ke dalam acuan
  5. Dah siapkan...masuklah ke dalam peti sejuk
Nota  :  3000ml bersamaan dengan 2 botol mineral 1.5 litre


Senangkan...


Nie dia...sedia untuk di nyap....
 Selamat mencuba:-

With love,
miedajaz

 

5 comments:

  1. Hihi x jugak. Sy mmg x pnah buat dadih jd sy rase entry ni bagus.

    ReplyDelete
  2. nk cepat kene study dlu..nnt nk buat sng...tq

    ReplyDelete
  3. Cara ni utk brp hidangan tupperware kecik kak?

    ReplyDelete
  4. Cara ni utk brp hidangan tupperware kecik kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry dah setahun baru jawap..satu paket bole dapat 50 biji

      Delete

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

AKTIVITI MENARIK YANG BOLEH DILAKUKAN DI KAMPUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Seperti yang di janjikan k mid nak sambung lagi cerita k mid ke kampung aritue dalam program &q...