Booking.com

Thursday, November 14

Rumah Peranginan Kerajaan Morib

Assalamualaikum..
Sebenarnya memang nak buat entry pasal Rumah Peranginan Kerajaan Morib nie...tapi tak buat-buat sebab duk selongkar cari gambar- gambar nya almaklumlah masa pergi tue bulan Ogos,  nak update bulan November...jadi kenalah selongkar balik gambar-gambar dalam pendrive.

Kami sekeluarga pergi ke sana pada 17 Ogos 2013 iaitu seminggu selepas menyambut Hari Raya Aidilfitri. Kebetulan tarikh tue ada kekosongan...bukan senang nak ada kekosongan untuk Rumah Peranginan Kerajaan lebih-lebih lagi pada hujung minggu. Lagipun harga penginapan sangatlah murah buat kakitangan kerajaan.


kami ikut peta ni untuk cari lokasi....


Rumah2 peranginan nie di namakan dengan nama pulau..pulau langkawi, pulau pangkor, pulau Tioman dll

kami sewa chalet 2 bilik - RM50 siap dengan dapur untuk memasak



Macam nie keadaan Chalet 2 bilik - Oklah untuk 2 family



Kalau nak merasa main chess sebesar nie...boleh try yang kat sini.....nasib baik masih larat untuk di angkat

Pantai nie kalau nak mandi-manda rasanya tak sesuai sebab aku tengok tak berapa cantik tapi saja-saja nak tenangkan fikiran apa salahnya. Cuba tengok aktiviti kami kat sini untuk mengeratkan silaturahim..........bukan untuk elakkan boring???....layan jelah....Huhuhu...

Jalan-jalan di pasiran pantai..........

sambil tue ..pakat2 tangkap belangkas...banyak sungguh belangkas kat sini...beranak2

lepas tue..main-main TENG-TENG......seronok gak pasal lama tak main...lagi satu bila semua dah tua bangka yang main...gamatlah suasana


Tak banyak aktiviti pun kat sini...cuma bolehlah ke Pantai Morib yang berhampiran untuk jalan-jalan atau menjamu selera....


Begitulah percutian baget kami..........next destination mungkin nak merasa Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highland...dah tempah pun..Harga bilik biasa RM25 jer....murah2...sesiapa nak tempah bolehlah tempah online...........


With love,
Miedajaz




No comments:

Post a comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

AKTIVITI MENARIK YANG BOLEH DILAKUKAN DI KAMPUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Seperti yang di janjikan k mid nak sambung lagi cerita k mid ke kampung aritue dalam program &q...