Skip to main content

KONVOKESYEN UiTM ke 78

Assalamulaikum
Hari ni tiba-tiba datang mood nak menaip tapi tak tahu nak menaip apa....lalu belek2 gambar-gambar konvo anak2 kesayangan ku.  Dah besar pun diorang sekarang (tiba2 rasa dah tua....selalunya masih tak sedar diri lagi!!!!)

Minggu lepas terbaca pulak seorang bapa hadiah kan kereta Mini Cooper pada anak yang dapat 5A dalam peperiksaan UPSR...kalau dapat masuk U...entah apalak bapak nie bagi hadiah. Tidak dapat di nafikan kegembiran ibu-bapa dengan kejayaan anak2....jadi tak boleh di salahkan kalau ibu bapa menghadiahkan sesuatu yang berharga kalau mereka mampu tapi kalau  sekadar menunjuk-nunjuk kekayaan mereka baik tak payah..........







Konvokesyen ke 78 ini berlangsung dari tarikh 11 - 21 Mei 2013  bertempat di Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC), Shah Alam



Pemandangan di Luar Dewan Agung Tuanku Canselur

Pemandangan di dalam Dewan.


SARJANA MUDA PENGURUSAN HARTANAH


Mak yang tumpang gembira......



Harap adek dapat mengikut jejak kakak....
 
Gambar kami sekeluarga


Ini jelah hadiah yang mama mampu bagi wahai anak ku....

Rasanya satu tangungjawab sebagai ibu-bapa berjaya di laksanakan bila lihat anak-anak berjaya dalam pelajaran...............

Semoga anak-anak mampu memperolehi pekerjaan dan mampu berdikari . Kami sebagai ibu-bapa sentiasa berdoa supaya anak--anak berjaya di dunia dan akhirat. Amin.


With Love,
Miedajaz





Comments

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

APA YANG MENARIK DI LALAPORT BUKIT BINTANG CITY CENTRE(BBCC)

  Assalamualaikum dan salam sejahtera Baru-baru ini kak mied berpeluang mengikuti Famtrip ke Lalaport BBCC bersama pemandu-pemandu pelancong. Peluang ini membuat kak mied rasa teruja sebab kak mied belum sekali pun menjejakkan kaki ke sini walaupun Lalaport BBCC telah dibuka sejak Januari 2022 . Terletak di tengah-tengah Bandar, kawasan Bukit Bintang. Lokasi dahulunya adalah tapak Penjara Pudu yang terkenal.  Bagi generasi sekarang mungkin mereka tidak melihat atau mengetahui tentang kewujudan  Penjara Pudu namun pintu masuk atau pintu gerbang Penjara Pudu masih dikekalkan sebagai tinggalan sejarah lalu.   Mall ini mengenengahkan konsep " Modern Simplicity" yang sinonim dengan tradisi Jepun dengan gabungan fasiliti komersial, pejabat , kediaman, hotel dan lain-lain. Merupakan fasiliti luar negara yang pertama di  Asia Tenggara oleh Mitsui Fudosan Co. Ltd.(Mitsui Fudosan) .  Terdapat 400 kedai untuk penyewaaan di Mall ini,  serta penampilan kedai-kedai jenama-jenama terkenal