Skip to main content

Pak Harun Family : Majlis meraikan anak-anak yatim, ibu tunggal dan asnaf

 13 Mei 2018
Assalamulaikum semua...
Alhamdulillah.. syukur ke hadrat allah s.w.t ...sekali lagi keluarga Pak Harun di beri peluang untuk mengadakan majlis untuk meraikan anak-anak yatim, ibu tunggal dan asnaf.
Majlis ini biasanya di adakan setahun 2 kali di kampung kami dengan kerjasama Surau Zahidiah Kampung Melayu Sg Buloh.

walaupun semua sibuk memasak untuk majlis esok namun meraikan ibu2 yang banyak berjasa di dunia ini tidak di lupakan "SELAMAT HARI IBU"





Majlis di mulakan dengan bacaan selawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad s.w. dan bacaan doa

Sumbangan untuk ibu tunggal...disempurnakan oleh Tuan Rumah aka Pak mertuaku (Pak Harun)




Sumbangan untuk Anak2 yatim

Jamuan di sediakan oleh kami sekeluarga



Terima kasih kepada semua pihak yang menghulurkan sumbangan dan bagi pihak k mid sekeluarga rasa bersyukur dapat menyumbangkan sedikit sumbangan dan tenaga bagi menjayakan majlis nie.
Dan yang paling penting kat sini nak k mid nyatakan ialah di majlis ini walau pun ada ramai yang berlainan fahaman politik tapi semuanya mengenepikan fahaman tersebut bagi menjayakan majlis ini...Syabas buat para Qariah Kg melayu Sungai Buloh..

 Semoga kedatangan Ramadan Al Kareem tahun ini lebih bermakna dan kita dapat mengharungi dengan penuh kesyukuran. Ameen..


'SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA DARI K.MID SEKELUARGA"

Salam sayang,




Comments

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

APA YANG MENARIK DI LALAPORT BUKIT BINTANG CITY CENTRE(BBCC)

  Assalamualaikum dan salam sejahtera Baru-baru ini kak mied berpeluang mengikuti Famtrip ke Lalaport BBCC bersama pemandu-pemandu pelancong. Peluang ini membuat kak mied rasa teruja sebab kak mied belum sekali pun menjejakkan kaki ke sini walaupun Lalaport BBCC telah dibuka sejak Januari 2022 . Terletak di tengah-tengah Bandar, kawasan Bukit Bintang. Lokasi dahulunya adalah tapak Penjara Pudu yang terkenal.  Bagi generasi sekarang mungkin mereka tidak melihat atau mengetahui tentang kewujudan  Penjara Pudu namun pintu masuk atau pintu gerbang Penjara Pudu masih dikekalkan sebagai tinggalan sejarah lalu.   Mall ini mengenengahkan konsep " Modern Simplicity" yang sinonim dengan tradisi Jepun dengan gabungan fasiliti komersial, pejabat , kediaman, hotel dan lain-lain. Merupakan fasiliti luar negara yang pertama di  Asia Tenggara oleh Mitsui Fudosan Co. Ltd.(Mitsui Fudosan) .  Terdapat 400 kedai untuk penyewaaan di Mall ini,  serta penampilan kedai-kedai jenama-jenama terkenal