Booking.com

Wednesday, December 4

Cara-cara hilangkan batuk berkahak

Assalamualaikum semua.



Sekadar hiasan

Rasanya sekarang nie musim buah dan musim hujan makan ramailah yang kena batuk-batuk. Bagi kita yang dewasa nie klu kena batuk yang berkahak maka kita pandailah membuang kahak tue....kalau baby yang kena memang lah kesian.  Dada diorang pun sampai ada bunyi2 tersekat2...yeeet.....yeet.........macam orang semput walhal baby tu tak lelah pun.

So kat sini aku nak bagi petualah sikit-sikit...petua nie memang turun temurun dari nenek ke mak aku dan sekarang padaku ....turun lagi pada anak-anak ku pulak............

Cara dia senang aje tapi kena bersedialah kalau baju tue kotor sikit ya....

  • Ambik 2 sudu kunyit serbuk 
  • Ambik 2 sudu minyak masak 
 Gaul kedua-dua bahan tadi,  kemudian letak kat dada, leher dan belakang badan.  Lebih elok letak sebelum tidur dan lebih elok guna bantal tinggi sikit untuk senang bernafas.

Insyaallah ..tak rugi kalau mencuba...bukan guna modal banyak pun kan...

Selamat Mencuba ya!!!!


 With love,

Miedajaz

Nota :  akan menyebabkan kekuningan pada baju maklumlah guna serbuk kunyit...tapi baju kan boleh rendam dengan klorox...mesti putih kembali....



2 comments:

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

KLEENSO KILLS GERMS DISINFECTANT - Cecair Pembasmi Kuman Untuk Kesejahteraan Seisi Keluarga

Asssalamulaikum dan salam sejahtera semua. Dunia telah  di kejutkan dengan penularan wabak Covid 19 dan  negara kita telah mengumumkan pe...