Skip to main content

KENANGAN PERCUTIAN 2013

 Assalamulaikum semua......

Tahun 2013 bakal meninggalkan kita dan tahun baru 2014 akan membuka tirainya esok. Masing-masing sudah melalui suka duka sepanjang tahun 2013.  Mengenai percutian pula, tentu sudah ada yang sudah mempunyai rancangan percutian untuk tahun 2014 kan????


Sebagai seorang yang suka melihat tempat orang dan suka makan......ada beberapa tempat yang dapat di kunjungi pada tahun 2013 (alhamdulillah)... Tapi mungkin 2014 terpaksa memperlahankan agenda bercuti kerana perlu mengikuti Kursus Jangka pendek yang mungkin mengambil masa sehingga 6 bulan.

Antara tempat2 di luar Malaysia yang dapat di terjah  pada 2013 ialah  :-

1.  BALI
2.  LOMBOK
3.  HATYAI
4.  HO CHI MINH










Tidak lupa jugak Cuti-cuti Malaysia

1. TASIK KENYIR
2. PANTAI MORIB






Di kesempatan ini,  k mid ingin mengucapkan terimakasih pada keluarga dan kawan-kawan yang menemani setiap percutian.  Pada kawan-kawan harap2 tak serik untuk mengajak k.mid lagi....ya

Untuk TAHUN 2014.........Jika masih di panjangkan usia dan dimurahkan rezeki.......


Sudah ada beberapa perancangan untuk bercuti pada tahun 2014 yang akan datang tapi semuanya bergantung pada masa dan keadaan.....apa-apa pun besyukur pada Allah s.w.t kerana  masih  memberi ku bernafas di bumi ini dan di beri peluang melihat negeri orang...




"SELAMAT TINGGAL 2013 YANG PENUH SUKA DUKA DAN SELAMAT DATANG 2014 "



With Love

Comments

  1. DIDOT SUPIR RENTAL MOBIL DIBANDUNG
    CITY TOUR DIBANDUNG

    1 MOBIL TOYOTA AVANZA 2013 2-5 PAX

    PAKET MURAH PROMO 1 : RP 450.000
    INCLUDE.

    1 MOBIL TOYOTA AVANZA
    SUPIR
    BBM/PETROL
    PARKIR DAN JALAN-JALAN DALAM KOTA {PASAR BARU, FECTORY OUTLET DAGO STREET + RIAU TREET}.

    PAKET MURAH 2 LEMBANG AREA : RP 450.000 INCLUDE.
    1 MOBIL TOYOTA AVANZA
    SUPIR
    BBM/PETROL
    PARKIR
    DALAM KOTA + LEMBANG AREA {FLOTING MARKET,SARI ATER,TANGKUBAN PERAHU,}
    TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

    PAKET MURAH 3 CIWIDEY : RP 525.000/
    1 MOBIL TOYOTA AVANZA
    BBM/PETROL
    PARKIR
    TOL / HIGHWAY TAX
    DALAM KOTA + CIWIDEY {KEBUN STRAEBERRY,KAWAH PUTIH, DANAU PATENGGANG}
    TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

    PAKET MURAH 5 JAKARTA – BANDUNG : RP 775.000 / INCLUDE
    1 MOBIL TOYOTA AVANZA
    SUPIR
    BBM/PETROL
    JEMPUT DARI BANDARA JAKARTA SAMPAI HOTEL
    TOL / HIGHWAY TAX
    TIDAK TERMASUK TIKET WISATA DAN MAKAN

    HOME STAY t PAKET MOBILB + SEWA RUMAH = RP 950.000 INCLUDE
    STAY FOR 2D / 1N HOUSE IN PESONA PASIRLUY URESIDENCEO
    ONLY 5 MINUTES FROM TOLL GATE BUAH BATU
    2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D / 1N
    FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
    1 MOBIL TOYrOTA AVANZA
    PLUS SUPIR
    PLUS BBM/BENSIN
    PICK UP & RETUR TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO HOME STAY
    PLUS BREAKFAST FOR 4 PEOPLE

    WE PROVIDE CAR FOR 2 PAX ,7 FAX ,10 PAX ,14 PAX OR BUS

    CALL. : +6281221988186
    Whatsapp : +6281221988186
    Email : andri.hardiansyah86@gmail.com
    Facebook : zubankatana@yahoo.com
    Web. : http://hayu4tuh.blogspot.com/
    Hubungi : Andri hardiansyah

    ReplyDelete

Post a Comment

TERIMA KASIH PADA YANG SUDI MEMBERI KOMEN

Popular posts from this blog

PERJALANAN KE LANGKAWI MENGGUNAKAN ETS (ELECTRIC TRAIN SERVICE)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Rasa-rasa ramai yang dah sampai Langkawi kan.  Macam k mid nie,  bole katakan setahun sekali atau dua kali sampai ke Pulau nie...selalunya terlajak pergi ke Pulau Langkawi ini kerana balik ke Kedah atau Perlis untuk memenuhi undangan perkahwinan sahabat atau saudara mara di sana.  Alang-alang dah sampai Kedah atau Perlis teruslah masuk ke Pulau Langkawi sehari dua kan.... Tapi kali nie pergi memang memenuhi undangan sahabat yang berkahwin di Pulau Mashuri . Selalunya k mid dan mr husban naik kereta atau naik flight lah.... tapi baru-baru nie kak mid dan mr husban mencuba perkhidmatan keretapi ETS( Electric Train Service) pula. Kami naik ETS jam 7.45 pagi yang berhenti di stesen Sg Buloh Kami memulakan perjalanan dari Stesen keretapi Sg Buloh kerana keretapi ada berhenti di sini jadi tak lah kami membazir untuk pergi ke KL sentral.  Jadi tengok jadual dan laluan ETS, kalau ada berhenti berhampiran dengan kediaman kita eloklah na

UMRAH PERTAMAKU : BARANG KEPERLUAN UMRAH

 Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Diri ini bersyukur kerana mendapat peluang menjadi tetamu Allah pada bulan Mac 2022 yang lalu.  Asalnya k mied ingin pergi bersama Arwah suami tapi apakan daya dia terlebih dulu di jemput ilahi. Jadi k mied pergi secara mengejut bersama bestie k mied serta ayah ibunya. Mereka merupakan jemaah yang tertangguh 2 tahun lalu akibat Pandemik Covid 19. Ya Allah..aku menyambut seruanmu Bila kak mied telah mendapat pengesahan akan  menunaikan umrah, k mied mulalah membeli dan menyediakan barangan-barangan sedikit demi sedikit. Ramai juga di antara kita yang risau tentang persiapan-persiapan yang perlu di lakukan,  barang yang perlu di bawa hingga kita asyik talipon atau bertanya pada saudara-mara dan kawan-kawan yang pernah sampai ke tanah suci. Kami berempat di Miqat Bir Ali Mengenai kursus pula, k mied tidak dapat sekali pun berkesempatan menghadiri kursus umrah yang di anjurkan oleh travel agensi,  bukan kak mied malas atau apa... tapi tarikh yang diad

APA YANG MENARIK DI LALAPORT BUKIT BINTANG CITY CENTRE(BBCC)

  Assalamualaikum dan salam sejahtera Baru-baru ini kak mied berpeluang mengikuti Famtrip ke Lalaport BBCC bersama pemandu-pemandu pelancong. Peluang ini membuat kak mied rasa teruja sebab kak mied belum sekali pun menjejakkan kaki ke sini walaupun Lalaport BBCC telah dibuka sejak Januari 2022 . Terletak di tengah-tengah Bandar, kawasan Bukit Bintang. Lokasi dahulunya adalah tapak Penjara Pudu yang terkenal.  Bagi generasi sekarang mungkin mereka tidak melihat atau mengetahui tentang kewujudan  Penjara Pudu namun pintu masuk atau pintu gerbang Penjara Pudu masih dikekalkan sebagai tinggalan sejarah lalu.   Mall ini mengenengahkan konsep " Modern Simplicity" yang sinonim dengan tradisi Jepun dengan gabungan fasiliti komersial, pejabat , kediaman, hotel dan lain-lain. Merupakan fasiliti luar negara yang pertama di  Asia Tenggara oleh Mitsui Fudosan Co. Ltd.(Mitsui Fudosan) .  Terdapat 400 kedai untuk penyewaaan di Mall ini,  serta penampilan kedai-kedai jenama-jenama terkenal